Návod k používání Google Classroom

Úvod

Google Classroom (dále jen Učebna) je volně dostupná webová služba, která učiteli umožní rychle a snadno zprovoznit v internetu prostor pro výuku. Každý učitel může pozvat do výukového kurzu (jakési virtuální třídy) své žáky a pak jim velmi snadno posílat oznámení, přidávat odkazy a soubory, přijímat a zadávat úkoly a jinak komunikovat.

Postup

1. Vytvořte si pro potřeby Učebny nejlépe nový e-mailový účet na gmail.com (ve skutečnosti si vytvoříte nový účet použitelný napříč Google aplikacemi):

  • při registraci vyplňte vaše skutečné jméno a příjmení
  • zvolte si jedinečné uživatelské jméno, např. jan.novak.bigy, jan.novak.bigy2020 apod.
  • vymyslete nebo vygenerujte si minimálně 8místné heslo, které si zapamatujte nebo poznamenejte!

 

 

2. Po úspěšném přihlášení do Gmailu rozklikněte další aplikace Google a vyhledejte Učebnu (Classroom).

3. Pokračujte vaším novým účtem klliknutím na tlačítko Pokračovat.

4. Pomocí ikony „+“ vyvolejte nabídku na zapsání se do kurzu, zadejte kód kurzu, který jste obdrželi od učitele a potvrďte tlačítkem Zapsat se.

 

 

5. Nainstalujte si mobilní aplikaci: pro Android, pro iOS a přihlaste se svým účtem. Vaše kurzy se vám automaticky načtou.

6. Sledujte pravidelně váš e-mail a mobilní aplikaci. Množství a druhy oznámení si můžete přizpůsobit.

7. Oznámení a zprávy od učitele přicházející na registrační e-mail si můžete nechat přesměrovávat na jiný účet.

 

Jak vypracovat úkol?

Po obdržení informace o zveřejnění nového úkolu přejděte do Učebny a rozklikněte si dané oznámení. Vypracujte úkol dle zadání (napište komentář, přiložte práci apod.) a úkol poté označte jako doknčený (nebo potvrďte odeslání souboru tlačítkem Odeslat). Dodržte stanovený termín.

 

 


Kontakt:

V případě dotazů nebo technických komplikací můžete psát na: ict(at)bigy-cb.cz